Curt Hansen come back!
Af Brian Isaksen
den 8. november 2011

I sidste måned kunne Information ved sin skakmedarbejder Peter Dürrfeld meddele, at stormester, tidligere juniorverdensmester og i flere år ubestridt Danmarks stærkeste skakspiller Curt Hansen nu vender tilbage.

Philidor, der skal spille i KSU's regi tæller flere kendte spillere. Udover Curt ingen ringere end Svend Hamann. Også IM Klaus Berg, Mogens Moe, Louise Fredericia og Dürrfeld selv, en god start for den nye klub!

Jeg troede først, der var tale om en dårlig spøg, men Dürrfeld selv bekræfter hårdnakket historien.

Og Per Rasmussen, der står for holdturneringen bekræfter også! Han fortæller, at Curt står øverst på den nye klubs styrkeliste.

Philidor må dog starte i, hvad der hos os ville hedde A-klassen! Vildt urimeligt overfor de kommende modstandere, men at smide et andet divisionshold ud for at give plads til den nye klub er jo heller ikke en mulighed!