Brian Isaksen 60 år
Brian Isaksen 60 år den 21/4-2014
Af Martin Koch Clausen

Skakklubben Centrums ene æresmedlem, Brian Isaksen, fylder 60 år den 21. april 2014.

Brian har gennem omkring 40 år sat sit umiskendelige præg på klubben som en af klubbens stærkeste spillere, trofast mand på førsteholdet gennem en meget lang årrække, klubbladsredaktør gennem mange år og senere en årrække som formand.

Brian er historisk interesseret, og i 1982 var Brian redaktør for det meget læseværdige jubilæumstidsskrift ”I smult vande”, der indeholder et tilbageblik på klubbens historie fra stiftelsen i 1922.

Men ikke nok med det: Vesterhavsturneringerne blev Brians hjertebarn, og igennem de fleste af sæsonerne stod Brian i spidsen for dette flagskib i dansk skak. Ikke alene fik Brian en perlerække af stærke mestre lokket til Esbjerg. Han fik dem også til at rejse tilfredse herfra. Og det samme gjaldt i øvrigt de lidt mere jævne spillere, der – mange år efter år – deltog i den koordinerede turnering. For sådan er Brian. Ikke fordi han har læst ret mange bøger om management. Han har bare et naturtalent for at behandle folk ordentligt, og han lover ikke mere, end han kan holde. Så plejer det at gå uden for meget bøvl.

Rigtig mange skakspillere kan takke Brian for dejlige sommerdage i Esbjerg. Vi i Centrum kan takke Brian for mange, mange års usædvanlig godt klubkammeratskab.

Fra hele klubben skal der lyde et stort til lykke, Brian, med den runde dag!